2edag 1 juni - Reisverslag uit Splügen, Zwitserland van Andre Kroos - WaarBenJij.nu 2edag 1 juni - Reisverslag uit Splügen, Zwitserland van Andre Kroos - WaarBenJij.nu

2edag 1 juni

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

01 Juni 2019 | Zwitserland, Splügen

Vandaag van triesen naar plugen gereden
Ik wilde eigenlijk de pas naar Italië nemen maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
Domweg omdat ik verrot ben.
87 km gefietst gestart op 450 m hoogte en geëindigd op 1460 meter dus 1 km geklommen in hoogte met stukken van 7 , 8% een enkel stuk 9%.
Maar ook hele mooie plekjes gezien bv via mala, dat is een kloof waar ergens onderin water stroomt, de foto’s zeggen voldoende. Als je daar een foto met je telefoon maakt en je laat hem vallen dan hoor je dat pas 5 min later en ook weet zeker dat hem kwijt bent en dat tie kapot is. Ff wat Rotterdams er tussen door.
De tunnels zijn voor mij echt drama wat een tering herrie.
Het is natuurlijk hemelvaartweekend en mooi weer dus een al motoren en het is leuk , want dat weet ik , om lekker je gas open te trekken geeft een geweldig geluid.
Ik ben nog steeds in Zwitserland omdat ik pas om 17:45 in plugen arriveerde en de klim naar Italië zeker nog twee uur zou duren en omdat kroosje het gewoon niet trok. Moet ik gewoon eerlijk in zijn, mijn energie was totaal op en mijn stem is weer schor van vermoeidheid en het niet praten. het was Bloedheet zeker 5 liter water gedronken. Nou dan is er maar 1 ding verstandig te doen en dat is lekker een schnitsel met friet en wat groente en een biertje nemen. En Joop deze was op jouw kosten bedankt

  • 01 Juni 2019 - 18:21

    Truus Kuiper:

    André toch weer een geweldige prestatie geleverd, het is hier ook heet. Goed, dat je naar je lichaam luistert en zo nu en dan moet je ook de tijd nemen om de omgeving te bekijken, want dat is zeker ook de moeite waard. Sterkte en groetjes van ons.

  • 02 Juni 2019 - 05:01

    Mariska Otten-Kockx:

    Hoi, wat een prestatie. 1000 km klimmen dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Het biertje is je gegund. Zet hem op morgen ( vandaag)

  • 02 Juni 2019 - 06:03

    Carolien:

    Hallo Andre,

    De 2 andere Pelgrimmers zijn thuis, ga jij weer beginnen.
    Ik vind het ontzettend leuk om ook jou weer te volgen en ……. dat je bij ons je reis afsluit.
    Geweldig ga ervoor en tot over een paar weken.
    Groetjes en succes van ons beide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Na de prachtige pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te hebben gefietst in 2017. Ga ik nu in 2019 vanuit zuid Duitsland via Rome met de Benjaminse route en dan met de Reitsma route naar Oostenrijk. Ik ga onderweg weer zoveel mooi cadeau's ontvangen.

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 18728

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Zwitserland-Rome-Oostenrijk

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kopje koffie drinken bij mijn broer en schoonzus

11 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Andre naar Santiago

Landen bezocht: