Dag 16 26-5-17 eerste Pyreneeën rit - Reisverslag uit Auritz, Spanje van Andre Kroos - WaarBenJij.nu Dag 16 26-5-17 eerste Pyreneeën rit - Reisverslag uit Auritz, Spanje van Andre Kroos - WaarBenJij.nu

Dag 16 26-5-17 eerste Pyreneeën rit

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

27 Mei 2017 | Spanje, Auritz

Gisteravond geen tijd genomen om het verslag te maken dus alsnog.
Om 7:15 vertrokken voor een zeer warme dag. Al snel was het 30 Gr de ochtend verliep zoals de laatste paar dagen vlak en met een heerlijke snelheid waarbij ik kon genieten van alle schoonheden die de natuur ons bied en de rust. Onderweg. En ik Ruud en nel nog tegengekomen. Ruud zat er na 7 km al helemaal doorheen en voelde zich niet lekker. Ze hebben de dag er voor in de hitte nog 30 km verder gereden. Ik denk daar hij het moest bekopen. Nadat ik rond de lunch in St pied de port aankwam schrok ik me rot van de drukte zo waanzinnig veel auto verkeer. Dus de overnachting daar heb ik verschoven naar de plek na de beklimming. Die ik eigenlijk de andere dag wilde gaan doen. Maar ja zo zie je maar dat loslaten van plannen mij nu beter afgaat. Man een beklimming van 16 km is echt verschrikkelijk sommige stukken van 7 tot 9% echt gekke werk. Mag dan wel mooie dijen hebben maar een klimmer ben ik niet. Ik denk dat dit fysiek dezwaarste dag is geweest. Maarik heb de klim overleefd wel moest ik op den duur na bijna elke100 mtr stoppen. Ik ben uiteindelijk gearriveerd in Roncesvalles Spanje na een rit van 92 km. Dus best een behoorlijk stuk afgelegd

  • 27 Mei 2017 - 07:24

    An:

    Zo, nu al in Spanje. Je gaat nog steeds als een speer zo te zien aan je verslagen. En dat met die Hoe temperaturen. Hier in Nederland is het ook niet echt koud. Groetjes An en Joop

  • 27 Mei 2017 - 08:28

    Kees:

    GEWELDIG GEDAAN ANDRé!!!

    Een Pyreneeën/bedwinger! Dat ben je!
    Hier ook heet!
    Sterkte!
    Succes vandaag
    Liefdevolle groet
    Kees

  • 27 Mei 2017 - 09:55

    Marian Kelly:

    Hey Andre, waarschijnlijk zit je nu alweer op de fiets. Mooi, je eerste bergbeklimming goed doorgekomen!
    Zal nog wel wat in spanning vragen de komende tijd.
    Even een vraagje: heb je ook al een rustdag gepland? Ik lees nog nergens dat je een dag helemaal niets hoeft of heb ik daar overheen gelezen?
    In ieder geval voor vandaag: sterkte met het bereiken van de toppen en vooral veel drinken.
    Groetjes van Marian

  • 27 Mei 2017 - 11:24

    Antoinette:

    Hoi Dre'tje, je hebt gisteren weer aardig wat km verzet. Ook goed van je dat je dingen loslaat, en dat het anders mag gaan, dan dat je het gepland hebt. En over die mooie dijen

  • 27 Mei 2017 - 13:45

    Ronald:

    Hoi Dré, ik ken de steilte daar nog van vroeger, elk jaar gingen we met de auto/caravan eroverheen. Vrachtwagens van toen die tergend langzaam de top probeerde te bereiken, soms enkele half door hun Assen gezakt door de te zwaren belading. Dat je regelmatig moest stoppen om op krachten te komen, lijkt me logisch! Het zal zwaar zijn maar alles wordt uiteindelijk beloond. Het ga je goed, wees voorzichtig en geniet van al het moois en uitzicht daar! Respect! Groetjes Ronald en Anja.

  • 27 Mei 2017 - 14:47

    Leni:

    Hoi André
    wij kijken elke dag uit naar je verslag. Goed hoor dat je ze trouw maakt. Ben weer helemaal blij als ik zie dat je weer een dag verder bent. Blijf voorzichtig doen.
    Lieve groeten je oom en tante

  • 27 Mei 2017 - 15:33

    Henk:

    Hoi André,

    Heb je genoten van de Pyreneeën?
    Mooi weer,dus een mooi uitzicht!
    In het grote klooster geslapen? Geweldig hè,al die plekken bezet en allemaal hetzelfde doel.
    Ultreia en Buen Camino!!!!!!!

    Groet,
    Henk

  • 27 Mei 2017 - 16:03

    Antoinette:

    Hoi Dre'tje. M'n verslag was nog niet af, ik gebruikte smiley's en die pakt tie niet. Terug komend op die mooie dijen die worden alleen maar steviger. En dat je regelmatig moet afstappen is heel gewoon denk ik. Ik neem m'n petje voor je af. Je bent nu in Spanje en je kom van lieverlee dichterbij de finish. En je zal ook wel steeds meer pelgrims tegen komen die voor hetzelfde gaan. Liefs Antoinette

  • 27 Mei 2017 - 16:33

    Marianne Van Erkel:

    Goed hoor dat je die steile klim hebt gehaald......alweer in Spanje, je mag trots zijn op jezelf.

    Ook hier is het knap heet nu. Dus we voelen met je mee.

    Veel succes op je verdere reis.


    Gr. Marianne

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Na de prachtige pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te hebben gefietst in 2017. Ga ik nu in 2019 vanuit zuid Duitsland via Rome met de Benjaminse route en dan met de Reitsma route naar Oostenrijk. Ik ga onderweg weer zoveel mooi cadeau's ontvangen.

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 18708

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Zwitserland-Rome-Oostenrijk

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kopje koffie drinken bij mijn broer en schoonzus

11 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Andre naar Santiago

Landen bezocht: