Dag 25 4-6-17 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Andre Kroos - WaarBenJij.nu Dag 25 4-6-17 - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Andre Kroos - WaarBenJij.nu

Dag 25 4-6-17

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre

04 Juni 2017 | Spanje, Ponferrada

Na een heerlijke nacht in het hotel waar ik een waanzinnig heerlijk diner heb gehad. Specialiteit van de streek. Koeienwang, koeientong kipfilet en een heerlijk gekruid worstje met witte kool in een heerlijke dressing en kikkererwten en zoals gebruikelijk daarna de soep. Welke de boullion is vanher getrokken vlees met vermicelli. Ik kon vanmorgen vanwege Pinksteren pas om8:30 ontbijten die gelukkig uitgebreider was dan de dag ervoor en maar 1 euro meer. Om 09:30 op de fiets voor de monster beklimming naar Cruz de ferro of te wel het ijzeren kruis op 1500 meter hoogte. Een beklimming van 27 km totaal welke soms redelijk te doen was maar vaker echt op het kleinste verzet met een snelheid van 6 km/h naar boven. Maar wat ben ik sterker geworden. Daar waar ik vorige week nog regelmatig moest stoppen is vandaag niet aan de orde geweest. In 1 ruk naar boven heerlijk. Onderweg naar boven heb ik muziek aangezet dat had ik van een ander gelezen. Ik ben al gemeld op de dire straits met i want my mtv naar boven geknald schreeuwend dat ik ditvoor iedereen doe die het nodig heeft. Ik heb zoveel kracht in mijn donder ik word gek van mezelf. De laatste meters heb ik huilend afgemaakt. Bij het cruze de ferro heb ik een paar minuten huilend doorgebracht en vele weten wel wat ik heb doorgemaakt de laatste jaren. Ik heb van een hele lieve klant een steen meegekregen. Deze heb ik als last mee gesjouwd en heb daar bij het kruis de last achter gelaten maar ook de last van haar. Kennen jullie Rocky als hij boven op de trappen staat met zijn armen in de lucht en zich kampioen voelt. Ik heb keihard geschreeuwd dat ik een held ben, en ik denk dat ik het nu best mag zeggen. Met een kunsthartklep en anarysma deze prestatie ogenschijnlijk makkelijk neerzetten. IK BEN EEN HELD. En toen moest die held naar beneden 20 km on een afdaling dat het dun uit je wielerbroekje loopt
Ik ben nu gearriveerd on Ponferrada en heb 50 km gereden Vannacht slaap gelukkig weer niet alleen. Samen met 47 andere dus weer oordopjes in. Morgen komt er nog een behoorlijke klim.
Tot morgen

  • 04 Juni 2017 - 19:55

    Agnes:

    Hallo HELD, mag jij zeggen hoor want je verdient dat. Leuk idee van muziek op je hoofd en lekker meezingen hoor! Nog een paar daagjes en dan zit het erop. Succes verder en voor straks slaap lekker. Groetjes xxx

  • 04 Juni 2017 - 19:56

    Kees:

    Beste lieve André,

    Mooi die kwetsbaarheid! Wat is het razend knap van jou om na die geweldige prestatie je pijn, je geluk, je verdriet, je schaamte, je inspanning, je hele verleden van je af te schreeuwen en inderdaad je Zelf tot een HELD uit te roepen! Man wat ben jij een prachtkerel! Je mag trots zijn op jezelf! Trots omdat die grote ANDRÉ en die kleine andré verenigd zijn, dezelfde zijn! Het verschil is simpelweg weg! André jij bent vandaag jezelf in al je ikken tegengekomen en boven jezelf uitgestegen tot je ware zelf! De man waarvan jij mag houden! De man waarmee je mag huilen, mag lachen en de man die jij in de spiegel elke ochtend een vette knipoog mag geven!
    Mooi dat dit je vandaag bij het ijzeren kruis overkomt en dat je deze boodschap symbolisch doorgeeft door het leggen van die steen voor iemand die jou dierbaar is!
    André vandaag ben jij mijn held!
    Liefevolle groet
    Kees

  • 04 Juni 2017 - 20:05

    Antoinette:

    Hoi Dre`tje, wat ga je goed. Heerlijk dat je je zelf zo hebt laten gaan, en dat je ballast daar achter laat. En zeker mag je van jezelf zeggen dat je een held bent, want dat ben je ook. Zo zie ook maar dat je binnen een week zo kan groeien om deze berg zonder te stoppen kan bedwingen. Afgelopen nacht weer heerlijk uitgerust en nu vannacht weer met heel veel mensen slapen die morgen allemaal weer vroeg op pad gaan. Je ervaart nu ook wat die wielrenners mee maken als ze gaan dalen na een klim in een etappe van een wieler koers maar voor hun is het bijna dagelijkse kost. Voor nu een fijne avond misschien met een pilsje of een wijntje. Voor morgen weer veel succes en geniet weer van alles. en gezond weer op. Liefs Antoinette

  • 04 Juni 2017 - 20:24

    Liz:

    Hoi André, zo mooi als Kees het verwoord kan ik niet, sluit me aan mij zijn woorden

  • 04 Juni 2017 - 20:55

    Marian Kelly:

    Jeminee Andre, wat ben je toch goed bezig man! Ik zou het zelf wel gezien willen hebben, als je daar bovenaan aankomt. Wat een prestatie en wat een mooi proces maak je toch door!
    Fijn dat je die steen daar hebt kunnen achter laten en daarmee flink wat hebt afgeschud.
    En... dank je wel!!
    Vanavond rust en morgen weer een nieuwe berg; ik zou zeggen: verslind hem!
    Hugs voor jou van Marian

  • 04 Juni 2017 - 21:34

    An:

    Potverdorie Dré, wat een mooi verslag, ik krijg er zelf tranen van in mijn ogen. Je bent een kanjer. Knuffel en een kus An

  • 04 Juni 2017 - 23:48

    Marianne Van Erkel:

    Tjonge André, wat ben je goed bezig, Topper. Mooi dat jij je emotie kon uiten....en lekker muziek in je hoofd en meebrullen. Kanjer.
    Succes morges. Dikke knuffel.

  • 05 Juni 2017 - 06:38

    Marjolein:

    Lieve schat,

    Wat ben ik toch ontzettend trots op je en wat houd ik toch ontzettend veel van je. Normaal gesproken ben ik hier niet zo van om dit zo publiekelijk te schrijven.....Diep respect voor wat je allemaal flikt, ik maak een diepe buiging voor je Namesta

  • 05 Juni 2017 - 06:42

    Marjolein:

    Dit hoorde er ook nog bij.
    De mannenkracht spettert er vanaf en je hebt jezelf en de wereld laten zien wat een KANJER je bent. Ik wist dit al

  • 05 Juni 2017 - 09:42

    Debbie:

    Wat een prestatie! Diepe buiging!
    Maar een held ben je al voor mij als je aan zo'n tocht begint.
    Dan is je voorbereiding al zo intens en gemotiveerd geweest.
    Dus die held was je al op dag 1.
    Je lichaam heeft je doorzettingsvermogen beloond! Absoluut geweldig.
    Wat kan jij terugkijken op een bijzonder avontuur.

  • 05 Juni 2017 - 11:48

    Mia En Robert:

    Andre je bent nu een echte held en heb de echte pelgrims ervaring doorleeft, zo'n bijzondere belevenis om jezelf weer te herontdekken, je kunt nu alles aan, amazing en wat een levens ervaring, zeker ieder die je tocht volgt is nog eens extra super trots op je, groetjes van ons, super super super you are a hero !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Na de prachtige pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te hebben gefietst in 2017. Ga ik nu in 2019 vanuit zuid Duitsland via Rome met de Benjaminse route en dan met de Reitsma route naar Oostenrijk. Ik ga onderweg weer zoveel mooi cadeau's ontvangen.

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 18690

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Zwitserland-Rome-Oostenrijk

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kopje koffie drinken bij mijn broer en schoonzus

11 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Andre naar Santiago

Landen bezocht: