Dag 24 3-6-17 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Andre Kroos - WaarBenJij.nu Dag 24 3-6-17 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Andre Kroos - WaarBenJij.nu

Dag 24 3-6-17

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre

03 Juni 2017 | Spanje, Astorga

Gisteravond een gepensioneerd echtpaar ontmoet uit Rijsbergen . Noord Brabant is goed vertegenwoordigd hoe op de camino. Ad en Roline ( afkorting van Caroline) zijn vanuit Sevilla naar Santiago en zo naar Rijsbergen aan het fietsen het zijn twee oud docenten.
Prachtige gesprekken gehad onder het gemot van een pelgrims diner en een flesje wijn. Ondertussen was het al 10 uur en mijn oogjes zakte al dicht ben lekker naar BRD gegaan en heb mijn oordopjes in gedaan omdat met 40 op een slaap zaal best rumoerig kan zijn. Redelijk goed geslapen. Maar Pm ff voor 5 gaan de lopers massaal hun rugzak eerst uitpakken en dan weer inpakken . Dus ik en mijn Rijsbergen nieuwe vrienden waren er ook vroeg bij. Helaas moesten we tot over 7 wachten op ons zeer uitgebreide ontbijt. Twee geroosterde boterhammen 1 klein kuipje jam een kop koffie en een jus de orange echt een pelgrims ontbijt voor 4 euro. Niet lullig toch.
Na dit ontbijt weer afscheid van Ad en Roline genomen. De dag begon erg bewolkt zo erg dat de regenkleding voor het grijpen lag. Gelukkig is mij dat bespaard gebleven , wel geteld 23 druppels gehad. Maar wat ik wel in het verschiet had was dat als ik de stad Leon aan zou doen de regenkledingmeer dan nodig gehad zou hebben dus heb ik besloten om niet naar Leon te gaan maar een alternatieve beschreven route te nemen. Wat ook nog eens inhield dat ik 20 k km korter zou rijden. Dus ipv 97 heb ik er 77 gereden. Gek genoeg hoef ik nog maar 282 km wat inhoud dat ik per dag nog maar 56 km mag fietsen. Ik had niet voor mogelijk gehouden dat mijn lichaam welke toch denodige aanpassing heeft tot dit in staat is. Ik boel me echt geweldig. Ik Stond om 13:30 al weef bij mojnvolgende slaapplaats wat nu een hotel is omdat de pater van dea albergue niet te vonden is. Dus offer ik mij op en ga dan maar in een hotel slapen. Ja het leven gaatniet altijd over rozen soms ook over de doorns

  • 03 Juni 2017 - 15:26

    Liz:

    Wat een geweldige prestatie André, zo snel alles gefietst en zoveel al meegemaakt!
    Dit zijn heel mooie herinneringen straks.
    Nog even volhouden.
    Groetjes,
    Liz

  • 03 Juni 2017 - 16:01

    Agnes:

    Geweldig! Wat kan het toch tegenzitten he André. Geniet er maar van want als je straks thuis ben moet je weer in het gareegareel hihihi knap dat je er bijna bent en dat jouw conditie prima is, is nu wel gebleken. Groeten uit zonnig Spijkenisse waar het deze morgen toch wel zeker een kwartier geregend heeft.

  • 03 Juni 2017 - 16:33

    An:

    Wat geweldig, nu nog een ruim weekje fietsen en je bent op je eind bestemming. En dan moet je niet teveel km ook nog. En weer een erg mooi beslag. Veel plezier. Groetjes An en Joop

  • 03 Juni 2017 - 17:23

    Nel:

    Hey Andre,

    Het gaat je zogezegd voor de wind. Of had ik dat al eerder geschreven? Ik weet het niet meer.
    Maar je doet het supergoed joh!
    282 km. stelt nu niet meer zo veel voor. Kun je op je gemak de eindstreep halen.
    Thuis moet je afkicken denk ik. Maar als dit je lukt, lukt alles toch?
    Geniet van de volgende etappes en de omgeving.
    Groeten.

  • 03 Juni 2017 - 18:04

    Henk:

    Hoi Andre,

    Je ziet wel ontmoetingen, ontmoetingen onder het genot van lekker eten en een lekker flesje wijn.
    Dan snurk je zelf wel, maar je hoort de rest niet meer.
    Heerlijk om tussendoor een hotel te nemen!!!!!!!!!!!!!!!heel veel privacy!!en je kunt eens lekker rommel maken met je tassen.
    Geniet maar van die laatste kilometers en Ultreia en Buen Camino.

    Groet,

    Henk

  • 03 Juni 2017 - 19:53

    Antoinette:

    Hoi Dre~tje Het gaat je goed af dat fietsen nog een kleine week en dan ben je in Santiago. Ook weer leuke mensen ontmoet die de andere kant opgaan. dat is wel ouderwets om met veertig man op een slaapzaal te slapen. Zo te lezen geniet je ook op tijd van lekker eten en een pilsje of wijntje op zijn tijd. Nu weer lekker een kamer voor je zelf en kan je ongestoord slapen vannacht. Geniet morgen weer lekker van de natuur en alles wat je tegen komt. Liefs Antoinette

  • 03 Juni 2017 - 20:44

    Astrid En Peter:

    Andreetje, het gaat fantastisch zoals verwacht. Nu een beetje rustig aan anders ben je er eerder dan Dick en Lenie

  • 03 Juni 2017 - 20:47

    Peter En Astrie:

    Tom heeft het roze mee naar huis genomen, voor jouw resteer het goud... Veel plezier het laatste stukkie. Peter en Astrid.

  • 03 Juni 2017 - 21:20

    Kees:

    Hallo André,
    Je bent nog goed bij de pinken! Verkorten van de routes en gezellig
    met allerlei andere reizigers praten!
    Wel fijn om al die ervaringen op te doen en je ziet dat je door al die verschillen
    juist goed functioneert!
    Mooi man! Je verdient een gouden palm of zo!

    nog een paar korte etappes: dan je doel gehaald!!!
    Van harte man!!
    Mijn likdoorns hebben zomerpauze! Slippers en meer ruimte! Maar we hebben binnenkort een afspraak!!
    Welteruste!!
    Goeie dag morgen!!
    Liefdevolle groet

    Kees

  • 03 Juni 2017 - 23:09

    Mia En Robert:

    Hoi André, morgen dag 25, "amazing" en weer een goede dag vandaag. Het moet een heel goed gevoel geven dat je "tocht" zo goed verloopt, en dat je training en voorbereidingen zeker uitstekend zijn geweest. Deze weken vergeet je nooit en zul je vol trots en goed gevoel op terug kijken, als je weer terug in je dagelijkse routine stapt. Nog lekker blijven genieten en weer een hele goede dag toegewenst voor morgen, groetjes van Mia en Robert

  • 03 Juni 2017 - 23:20

    Coby :

    Geniet lekker van je hotelletje dan heb je geen mensen die midden in de nacht hun rugzak inpakken
    Fijn dat het zo goed gaat je kunt het laatste stuk rustig aan doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Na de prachtige pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te hebben gefietst in 2017. Ga ik nu in 2019 vanuit zuid Duitsland via Rome met de Benjaminse route en dan met de Reitsma route naar Oostenrijk. Ik ga onderweg weer zoveel mooi cadeau's ontvangen.

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 18659

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Zwitserland-Rome-Oostenrijk

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kopje koffie drinken bij mijn broer en schoonzus

11 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Andre naar Santiago

Landen bezocht: