Dag 9 19-5-17 vrijdag - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Andre Kroos - WaarBenJij.nu Dag 9 19-5-17 vrijdag - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Andre Kroos - WaarBenJij.nu

Dag 9 19-5-17 vrijdag

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

19 Mei 2017 | Frankrijk, Châtellerault

Vanmorgen ff 8 uur vertrokken met een bewolkte lucht. In de Loop van de ochtend kwam de zon door en dat was lekker warm op de rug. De dag van gisteren nog een laten langs komen. En wat ik als inzicht zowel (letterlijk als figuurlijk) kreeg was dat als je ergens als een berg tegenop ziet dat dan zelfs heuveltjes bergen worden.
Om 11:30 hoorde ik mijn voorwiel aanlopen en dat klopte ook een klein slagje in het wiel en nog geen 10 min later een leegloper achter. Dus ff bandje vervangen en voor dat slagje moet ik ff naar een fietsenmaker. Onderweg kom ik een fietsen winkel tegen en dat was om ca 12:45 en hij was ff lunchen tot 14:30 . Dat is nog eens lunchen. Daar ging ik niet op wachten ik kreeg het koud dus maar verdween ik zie wel de voeren iets gelost zodat hij niet meer aanliep.
Mijn grote vriend de wind waar ik af en toe op mopper was mij goed gezind. Ondanks dat ik hem bijna vol tegen had zzw 5 blies hij de regen wolken netjes voor mij opzij zodat ik droge kleren hield .
Ik Sta nu op een camping in chatellerault op ca 100 mrt van de trein waar om de 10 min een trein voorbij komt en ook de tgv.
Maar ja de camping is ook maar €4,33
Hè RET ers ik sta niet achter een boom maar op de camping en jullie doen maar wat met de dienstregeling

  • 19 Mei 2017 - 19:57

    Leni:

    Hoi André je bent al een heel eind op weg man. Ik ben trots op je!

  • 19 Mei 2017 - 20:21

    Antoinette :

    Hoi Andre, lekker dat het zonnetje door kwam, je voelt je gelijk een ander mens. Soms kan het mee vallen als je ergens tegen op ziet, maar het kunnen ook hele bergen worden. Zulke lange lunch tijden kennen wij hier niet in Nederland. Of een uur of hooguit een half uur. Toch had je een stevige windje maar lekker dat die de lucht schoon blaasde. Het weer gaat hier ook op en neer soms een beetje regen en dan komt het zonnetje weer te voorschijn. Wat de wind betreft is het hier rustig. Hoe is je tent bevallen. Goed geslapen en waterdicht. Ik hoop dat je vannacht goed slaapt als er iedere tien min een trein voorbij komt. Of stopt dat aan het eind van de dag.

  • 19 Mei 2017 - 20:55

    Liz:

    Je maakt wat mee André, veel weersveranderingen en andere lunchtijden dan wij kennen. Een tent die toch niet water droog was, gelukkig wel een nieuwe tent kunnen kopen.
    Deze camping met extra geluid is naast de etappe die je aflegt ook een uitdaging.
    Goed dat je inzichten krijgt, neem de dag en kilometers zoals ze komen, blijf genieten!
    Je doet het super!

  • 19 Mei 2017 - 22:09

    Marian Kelly:

    Hey Andre, alweer een dag gereden. Beetje pech met de fiets vandaag, begrijp ik. Laat je hem wel nakijken want met die snelheden moet hij wel in goede staat zijn!
    Je nadert de plaats waar Aad zijn dochter woont, Limoges. Een mooie streek om doorheen te fietsen maar wel heuvelachtig.
    Als je nu zo terugkijkt op de week dat je onderweg bent, hoe ervaar je je reis dan tot nog toe?
    Ben ik wel benieuwd naar want het is een hele onderneming.
    Nou joh, voor nu: lekker slapen en kan je niet in slaap komen dan is het treinen tellen in plaats van schaapjes.
    Groetjes van marian

  • 19 Mei 2017 - 22:26

    Henk:

    Hoi André

    Vanuit Amersfoort heel veel succes, je raakt erg op dreef!!!!!!!
    Hoop voor jou op goed weer!!!

    Ultreia,

    Henk

  • 19 Mei 2017 - 23:15

    Marianne Van Erkel:

    Laat je fiets maar gauw nakijken.....verder ga je goed hoor....knap. Hopelijk slaap je goed van acht. Wens je een goede nacht en een fijne tocht morgen toe.

  • 19 Mei 2017 - 23:16

    Marianne Van Erkel:

    Laat je fiets maar gauw nakijken.....verder ga je goed hoor....knap. Hopelijk slaap je goed van acht. Wens je een goede nacht en een fijne tocht morgen toe.

  • 20 Mei 2017 - 00:12

    Kees:

    Hallo André,

    Bedankt voor je foto!
    Ga zo slapen had vanavond eters op bezoek. Gezellig!
    Succes morgen en ik hoop dat je goed slaapt nu! Mooie dromen dromen
    Liefdevolle groet

    Keesj

  • 20 Mei 2017 - 06:47

    An:

    Hoi dré, hopelijk kan je je fiets snel na laten kijken. En fijn dat de wind je gunstig gezind was vandaag. Hou je haaks kanjer. Groetjes An en Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Na de prachtige pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te hebben gefietst in 2017. Ga ik nu in 2019 vanuit zuid Duitsland via Rome met de Benjaminse route en dan met de Reitsma route naar Oostenrijk. Ik ga onderweg weer zoveel mooi cadeau's ontvangen.

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 18662

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Zwitserland-Rome-Oostenrijk

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kopje koffie drinken bij mijn broer en schoonzus

11 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Andre naar Santiago

Landen bezocht: