Dag 12 23-5-17 - Reisverslag uit Le Pizou, Frankrijk van Andre Kroos - WaarBenJij.nu Dag 12 23-5-17 - Reisverslag uit Le Pizou, Frankrijk van Andre Kroos - WaarBenJij.nu

Dag 12 23-5-17

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

22 Mei 2017 | Frankrijk, Le Pizou

Heerlijk geslapen en een waanzinnig geweldig overdadig ontbijt . Er was voor 7 gedekt Marja de rest sliep wrs uit. Om 9:15 weer vertrokken voor een rit van ca 85 km daar waar het gisteren een strak blauwe hemel was , was het vandaag strak grijs en om 10:15 kwamen er ook druppels uit. Dus regenpak weer aan. Ben erg blij met het regenpak . Vanmorgen ballast overboord gegooid. Ik heb mijn tentje slaapzak en kook spullen naar een postkantoor gebracht ik heb nu letterlijk en figuurlijk een last overboord gegooid. Om 12:00 werd het droog en kwam de zon weer door. Toen ik de 84 km was ben ik naar de in het boekje omschreven slaapplaats gaan zoeken. En ja hoor snel gevonden. Helaas na een half uur kloppen en bellen weer weggegaan en opzoek naar een ander adres na ca 30 km zoeken naar een adres die wel open was twee adressen ook geen gehoor dus weer naar de route en weer terug op de zelfde plek en nu was er wel iemand thuis. Vandaag 129 km gereden waarvan er 30 km van af moeten voor het zoeken. Mou ja nog 30 km trainen kan geen kwaad. Ik had ook nog gegeten. In de dorpjes waar ik doorheen ga is geen restaurantje te vinden onderweg mijn brood opgegeten maar was eigenlijk te weinig. Een restaurant vanaf mojn slaapplaats is 18 km verwijderd dus bood de dame aan om een maaltijd klaar te maken.


  • 22 Mei 2017 - 21:05

    Nel:

    Hey Andre,

    Tent en slaapzak afgezworen en nu alleen nog maar b&b?
    Van mij heb je groot gelijk. Met een goede nachtrust en dito ontbijt begin je de dag beter.
    Je hebt er al weer 12 dagen en veel kilometets er op zitten . Ik hoop dat de weer goden je gunstig gezind zullen zijn.
    Veel succes !

  • 22 Mei 2017 - 21:08

    Kees:

    Hallo André,

    Tentje weg, pannen weg etc. aangewezen op derden....
    Dat is een kans! Maar soms lastig omdat je wat geduld moet hebben.
    Kun je vooraf niet ff bellen dat je in aantocht bent....

    Elke dag zoveel kilometres extra... het lijkt de Tour de France wel.
    Heb je ook rustdagen...?

    Bijna in de Pyreneeën.....
    André, ik wens je goede nachtrust en we spreken elkaar morgen weer..
    Liefdevolle groet
    Kees

  • 22 Mei 2017 - 21:42

    Marian Kelly:

    He Andre, dat is een goeie, weg die tent en nattigheid, een lekker bedje en ontbijt. Gewoon kijken waar je terecht kunt, er is altijd iets te vinden, ook in die dorpen.
    Nou man, je 12e dag zit er alweer op, klasse! Houd vol he.
    Veel groetjes van marian

  • 22 Mei 2017 - 22:07

    Antoinette:

    Hoi Dre'tje, goed van je dat je tentje en de rest van spullen opgestuurd heb richting Nederland denk ik. Goed van je. Allemaal ballast. Je komt nu miss ook meer refugié's tegen. En een goed bed en een goed ontbijt geeft weer nieuwe energie om verder te kunnen.Het is te hopen dat het weer wat beter gaat worden. Ik vind het gewoon geweldig wat je doet. Lekker slapen en morgen weer hopelijk uitgerust verder.

  • 22 Mei 2017 - 22:42

    Henk:

    Hoi Andre,

    Als het goed is moet er een fietsroute aan gegeven staan die jou zonder probleem naar Santiago brengt; ook het slapen in refuges moet eigenlijk geen problemen opleveren.
    Misschien te Googlen bij de Franse Jacobusvereniging.
    Vel succes en probeer refuges te vinden ; is ook nog veel goedkoper!!!

    Daar ontmoet je ook medepelgrims.

    Succes ermee en Ultreia!!!

    Groet,

    Henk

  • 22 Mei 2017 - 22:45

    Henk:

    Hoi Andre,

    Vanaf Bordeaux moet je overal op de weg naar Santiago refuges kunnen vinden.
    In Gradignan , net onder Bordeaux hebben ze een lijst met alle herbergen.

    Succes!!!!!!!

    groet,

    Henk

  • 22 Mei 2017 - 23:29

    Mia En Robert:

    Hi André, de rit begint nu echt op de pelgrims tocht te lijken, we hopen dat je iedere avond goed onderdak vindt, dat het weer je niet te veel ophoudt en dat je hele mooie ervaringen met jezelf opdoet. Als iedere dag kijken we weer uit om je te volgen via je reis verslag, wat een ervaring !!

  • 22 Mei 2017 - 23:30

    Coby:

    Zo lekker geen tentje meer opzetten je hebt gelijk wat meer comfort is toch wel lekker.
    groetjes joor en Coby

  • 23 Mei 2017 - 00:04

    Marianne Van Erkel:

    Groot gelijk dat he afscheid van je tentje heb genomen....allleen moeten slaapplaatsen wat makkelijker gaan in het vervolg.
    Ook nog een maaltijd gescoord...komt helemaal goed. Welterusten.

  • 23 Mei 2017 - 05:55

    Piet Schadee:

    Beste Andre,

    Met respect lees ik jou avontuur en blijf het volgen vanuit een riant onderkomen in Barendrecht petje af blijf gezond en hou je haaks.

    groeten,

    Piet Schadee en Clementine van Lent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Na de prachtige pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te hebben gefietst in 2017. Ga ik nu in 2019 vanuit zuid Duitsland via Rome met de Benjaminse route en dan met de Reitsma route naar Oostenrijk. Ik ga onderweg weer zoveel mooi cadeau's ontvangen.

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 18696

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Zwitserland-Rome-Oostenrijk

11 Juni 2018 - 11 Juni 2018

Kopje koffie drinken bij mijn broer en schoonzus

11 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Andre naar Santiago

Landen bezocht: